|
所属組織 【 表示 / 非表示 】
-
2017年04月01日 ~ 2017年06月30日,国際公共政策研究科 国際公共政策専攻,講師,専任
-
2017年07月01日 ~ 継続中,国際公共政策研究科 国際公共政策専攻,准教授,専任
学歴 【 表示 / 非表示 】
筑波大学 第一学群社会学類 経済学主専攻 卒業 | 学士(経済学) | 2007年03月 |
東京大学 経済学研究科 経済理論専攻 修了 | 修士(経済学) | 2009年03月 |
University of California, Berkeley 経済学研究科 修了 | Ph.D. in Economics | 2014年05月 |
職歴 【 表示 / 非表示 】
University of Munich, Department of Economics, Assistant Professor | 2014年06月 ~ 2017年03月 |
論文 【 表示 / 非表示 】
-
Consumer Exploitation and Notice Periods,Takeshi Murooka, Marco A. Schwarz,Economics Letters,174 89-92,2019年01月,学術論文
-
The Timing of Choice-Enhancing Policies,Takeshi Murooka, Marco A. Schwarz,Journal of Public Economics,157, 27-40,2018年01月,学術論文
-
Inferior Products and Profitable Deception,Paul Heidhues, Botond Koszegi,Takeshi Murooka,Review of Economic Studies,84(1), 323-356,2017年01月,学術論文
-
Team Incentives and Reference-Dependent Preferences,Kohei Daido,Takeshi Murooka,Journal of Economics & Management Strategy,25(4), 958-989,2016年11月,学術論文
-
Exploitative Innovation,Paul Heidhues, Botond Koszegi, Takeshi Murooka,American Economic Journal: Microeconomics,8(1), 1-23,2016年02月,学術論文
著書 【 表示 / 非表示 】
-
専門著書,"Deception and Consumer Protection in Competitive Markets," book chapter in The Pros and Cons of Consumer Protection,Paul Heidhues, Botond Koszegi,Takeshi Murooka,Stockholm: Swedish Competition Authority,2012年03月