基本情報

写真b

HOFMEYR MICHAEL FREDERICK

HOFMEYR MICHAEL FREDERICK


キーワード

コンピューター利用語学学習、批判的思考、言語学、第二言語習得

メールアドレス

メールアドレス

性別

男性

所属組織 【 表示 / 非表示

  • 2016年10月01日 ~ 継続中,言語文化研究科 言語社会専攻,特任講師(常勤),専任

研究内容・専門分野 【 表示 / 非表示

  • アシメトリックコンピューターゲームによる第二言語習得
    外国語教育関連

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Cross-examining the news: Building linguistic competence and critical thinking skills in a Japanese EFL context through class debate on controversial issues,Michael Hofmeyr,外国語教育のフロンティア,2,2019年02月,学術論文

  • Literature as a catalyst for critical thinking in the foreign language classroom,Michael Hofmeyr,Education in times of change: Proceedings of The Asian Conference on Language Learning 2018,227-237,2018年05月,https://papers.iafor.org/proceedings/issn-2186-4691-the-asian-conference-on-language-learning-2018-official-conference-proceedings/,国際会議(proceedingsあり)

  • Literary Debates: Introducing a Literature-based Approach to Teaching Critical Argumentative Skills in a Tertiary-level EFL Context,Michael Hofmeyr,外国語教育のフロンティア,1 293-300,2018年02月,https://ir.library.osaka-u.ac.jp/repo/ouka/all/search/simple/?lang=1&mode=0&opkey=R154052068042124&chk_schema=3000&list_sort=999&disp_cnt=20&con_kywd=&cate_schema=3000&start=1&req=page,学術論文

  • Review of Adam Komisarof and Zhu Hua (eds, 2016) Crossing Boundaries and Weaving Intercultural Work, Life, and Scholarship in Globalizing Universities (Routledge),Michael Hofmeyr,Journal of Intercultural Communication,216-217,2017年01月,書評

  • Adapting and Implementing a Level- specific Extensive Listening (EL) Course Component,Hofmeyr and Saunders,2016年06月,会議報告/口頭発表